identiteit en interieur

Bijgewerkt: 22 jan 2019

Het stond al heel lang op mijn wensenlijstje; de identiteit van een onderneming SAMEN ontwikkelen met het ontwerp van het interieur. Zodat de waarden van de onderneming aansluit bij het interieur.

Zodat de website, het visitekaartje een belofte is en het interieur de bezegeling. Zodat het één in elkaar over loopt en je een totaalconcept ervaart. Dat wat je in de grafische communicatie ervaart een voorbode is op een real life bezoek aan de onderneming. Of dit nu een winkel is, een werkplaats, een kapper, een restaurant of een kantoorformule.



Hierbij een sneak peak naar een nieuwe kantoorformule ODER waarvoor ik het logo, de huisstijl ontwikkeld heb.


Mensen zijn soms een beetje confuus als ik zeg dat ik ook op grafisch gebied werkzaam ben. Nu is grafisch ontwerp niet mijn main business, de afgelopen tien jaar heb ik me vooral met interieurarchitectuur bezig gehouden. Maar ik zie grafisch ontwerp en interieurontwerp niet als twee verschillende takken van sport. En al helemaal niet als je voor ondernemingen / merken werkt!

Ik geloof er in dat de ontwikkeling van een huisstijl doorgetrokken moet worden in het interieur van de onderneming. De plek waar de medewerkers werken, waar de klanten ontvangen worden, waar projecten gepresenteerd worden, waar producten tentoongesteld en verkocht worden. Zodat de boodschap van de onderneming voelbaar is, tastbaar.


De hoogte van een balie, de vloer waarop je loopt, het geluid dat je hakken maken, de akoestiek, de materialisatie, de verlichting. Het is allemaal onderdeel van het onderbuikgevoel dat mensen ervaren als ze bij een onderneming binnenlopen. En als de ruimtelijke ervaring aansluit bij de boodschap van de onderneming, bij wat de website, de brochure, de communicatie belooft, dan is dat zo magnifiek.


Geweldig dat ik bij deze opdracht zowel voor 2D als 3D ingehuurd werd. Ik heb de huisstijl dan ook gaan ontwikkelen vanuit een ruimtelijk perspectief. Bewegwijzering, kleur, materialen, vorm; het zijn aspecten die zowel 2D als 3D gebruikt worden en de huisstijl zal dus ook doorgetrokken worden in het interieur.


Ik ben heel benieuwd wat ODER er uiteindelijk van gaat maken. We zullen het zien, alles in nu in ontwikkeling, maar het was in ieder geval een ontzettend leuke samenwerking!


Mijn wens is om in de toekomst, samen met andere creatieven, te werken aan mooie, zinvolle en toffe merken en ondernemingen!


Liefs Niki



INFO

kvk:

34339885

btw-id:

NL001801345B63

architectenregister:

4.100901.004

voorwaarden

privacy

KENNISMAKEN, VRAGEN?

bel naar:

06 44 55 7 111

stuur een mail: info@yousurroundyou.nl

of gebruik het formulier

YOU SURROUND YOU

 

is een ontwerpbureau met een focus op interieurarchitectuur voor de zakelijke branche. 

 

Wij transformeren interieurs naar plaatsen waar de boodschap die jij de wereld te vertellen hebt voelbaar is.

  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Instagram